Τα νέα μας
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΘΑΝΟΝΤΟΣ ΜΕΛΟΥΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Κυριακή, 09 Φεβρουάριος 2020 20:49
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Κυριακή, 09 Φεβρουάριος 2020 20:40

25.- ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΖΟΥΒΑΡΑ σύζυγος ΧΡΗΣΤΟΥ (6/6/1940 - 30/1/2020)
Γεννήθηκε στα Αλεπόσπιτα Φθιώτιδας, όπου και μεγάλωσε. Κόρη των αείμνηστων Κωνσταντίνου Ζαγγογιάννη και της Βαρσάμως Παναγιωτοπούλου. Αδελφή των Νικολάου, Αικατερίνης, Ευαγγελίας, Βασιλικής και Δημητρίου Ζαγγογιάννη. Παντρεύτηκε τον Χρήστο Τζουβάρα του Αχιλλέα, Αγρότη, από το Μoσχοχώρι Φθιώτιδας. Από τον γάμο τους, απέκτησαν δυο παιδιά. Τον Αχιλλέα και την Σωτηρία. Υπήρξε ΤΑΚΤΙΚΟ μέλος του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΚΑΜΝΙΩΤΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», με αύξοντα αριθμό μέλους 138. Απεβίωσε στις 30/1/2020 σε ηλικία 80 ετών. Ετάφη στις 1/2/2020 στο κοιμητήριο του Μοσχοχωρίου Φθιώτιδας.
 
  PDF Εκτύπωση E-mail Επεξεργασία
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 09 Φεβρουάριος 2020 20:53
 
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2020 16:05

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ;

Του Δημήτρη Γ. Μπράνη
Σχολικού Συμβούλου
Νομικού – Δημοσιογράφου
     Οι Τρεις Ιεράρχες: Βασίλειος ο Μέγας, Γρηγόριος ο Θεολόγος και Ιωάννης ο Χρυσόστομος, τι έχουν να μας πουν τον 21ο αιώνα; Στην Τρίτη χιλιετία; Ιδού το ερώτημα. Ερώτημα φυσικό, ανθρώπινο!!! Στο παρελθόν εκτοξεύθηκαν εναντίον τους πολλές κατηγορίες και διατυπώθηκαν πολλά δυσμενή σχόλια.
     Ας δούμε, λοιπόν, τι κήρυξαν. Τι δίδαξαν; Κι αν ό,τι κήρυξαν και ό,τι δίδαξαν, είναι διαχρονικά; Αν ισχύουν για κάθε εποχή, για κάθε αιώνα, για κάθε άνθρωπο, σ΄ όποιο γεωγραφικό μήκος και πλάτος κι αν κατοικεί; Ας δούμε τι καθένας κήρυξε, τι δίδαξε; Τι έπραξε; Τι ομολόγησε;
Α.- Μέγας Βασίλειος
(α)  Η νεότητα να μελετά τα βιβλία. «Τα πάντα δοκιμάζετε, το καλόν κατέχετε». Κι από τη μελέτη των βιβλίων να κρατάει ό,τι το χρήσιμο και το ωφέλιμο, ό,τι το ωραίο και το αληθινό!!! «Παν ό,τι λάμπει, δεν είναι χρυσός».
(β)  Η Πατρίδα να κυβερνάται από άτομα ικανά και άξια!!! Άτομα, τα οποία να διακρίνει η φιλοπατρία, η Πίστη στο Θεό, η φρόνηση και η Σύνεση!!!
(γ)  Ο θάνατος προσφιλούς προσώπου είναι φυσικό να φέρνει τη θλίψη. Αλλά δεν θα πρέπει αυτή να είναι υπερβολική. «Το, γαρ, πολύ της θλίψεως, παραφροσύνην φέρει».
(δ)  Το ορθόδοξο πνεύμα και η ορθόδοξη πίστη καθιστά τον άνθρωπο κραταιό και δυνατό. Τον καθιστά αγωνιστή και μαχητή της ζωής. Μαχητή και9 αγωνιστή της ηθικής και του δικαίου!!! Μαχητή της αλήθειας!!!
(ε)  Ο λόγος, είτε ο προφορικός είτε ο γραπτός, πρέπει να έχει μεστότητα, βραχύτητα, χάρη, ευκρίνεια, σαφήνεια!!! «Σοφόν το σαφές».
(στ) Τα δυο φύλα. Άνδτας – γυναίκα, είναι ισότιμα!!! Και τα δυο φύλα έχουν «το: κατ’ εικόνα και το καθ’  ομοίωσιν του Θεού!!! Άρα, είναι ίσα και ισότιμα!!!
 (ζ)  Η αγωγή του παιδιού πρέπει να αρχίζει από τη μικρή ηλικία – λέγεται και «εξ απαλών ονύχων» - μέσα στην οικία, η οποία είναι το πρώτο σχολείο, το πρώτο «διδασκαλείο». Η πρώτη έπαλξη αγωγής!!! Σχόλιο: Η οικία, η οικογένεια είναι η πρώτη έπαλξη αγωγής και μέσα σ’ αυτή θεμελιώνονται όλα τα είδη της: η εθνική, η θρησκευτική, η ηθική, η πνευματική, η κοινωνική, η ανθρωπιστική!!! Τα είδη της αγωγής θα συνεχιστούν στο σχολείο. Μοχλός και κινητήριος δύναμη του σχολείου είναι ο δάσκαλος!!! Αυτός πρέπει να είναι  «βαθύς ψυχολόγος, συνετός, αόργητος, αμνησίκακος, ακενόδοξος και θεοφιλής» !!! Να είναι πρότυπον!!! Να συμφωνεί η διδασκαλία του με τη ζωή. Να συμβαδίζει η θεωρία με την πράξη. Το μάθημα να είναι τερπνό, όχι βίαιο. Το βίαιο μάθημα δεν εμπεδώνεται. Αντίθετα. Εμπεδώνεται: «το μετά τέρψεως και χάριτος γινόμενον».
Β.- Γρηγόριος ο Θεολόγος
(α)  Η παιδεία είναι, τόσο η Εθνική, όσο και η Χριστιανική, το πρώτο και ύψιστο από τα επίγεια αγαθά!!!
(β)  Τα έπη του Ομήρου είναι: «θαυμαστά»!!! Η δε στωική φιλοσοφία είναι «σεμνή».
(γ)  Η κλασική παιδεία, τα αρχαία ελληνικά συγγράμματα, είναι άξια παντοτινής τιμής και μελέτης. Είναι διαχρονικά και παγκόσμια!!!
(δ)  «Η τιμή προς την μητέρα είναι όσιον!!! Είναι ιερόν!!! Καθένας δε, έχει την ιδικήν του μητέρα. Αλλά κοινή πάντων μήτηρ, είναι η Πατρίς».
(ε)  Αρετές του λόγου είναι: 1) Το μέτρο: «Παν μέτρον άριστον». Η πολυλογία δεν είναι μέτρο, αλλά και η υπερβολική συντομία δεν είναι μέτρο. 2) Η σαφήνεια. Η καταληπτότητα. Η κομψότητα. Η χάρη!!! 3) «Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν». Είναι ούτε οι πολλές λέξεις, αλλά ούτε και οι πολύ λίγες. Είναι αυτές, που πρέπει να είναι!!!
(στ)Τα δυο φύλα έχουν μεν διαφορά σώματος, όχι, όμως, και διαφορά ψυχής. Έχουν διαφορά σωματική, αλλά όχι και ψυχική.
(ζ)  «Ου κωλύεται η άνεσις, αλλά κολάζεται η αμετρία». Σχόλιο: Ό,τι το πολύ, είναι απ’ τη φύση του πολέμιο, εχθρικό.
Γ.- Ιωάννης ο Χρυσόστομος
(α)  «Ουδέν γλυκύτερον Πατρίδος». Σχόλιο: «Ο απάντων σοφότατος Σωκράτης» είπε: «Πατρός τε και μητρός και των άλλων προγόνων απάντων σεμνότερον, αγιότερον, ιερότερον εστίν η Πατρίς».
(β)  Ο πλούτος, εφόσον δεν είναι προϊόν κλοπής ή αρπαγής ή απάτης ή βίας, είναι θεμιτός. «Ου κακόν ο πλούτος, αλλά κακόν η πλεονεξία, κακόν η φιλαργυρία».
(γ)  Ο θάνατος προσφιλούς προσώπου, είναι φυσικό να προκαλεί: «αθυμία». Δεν θα πρέπει, όμως, αυτή η «αθυμία» να είναι υπερβολική.
(δ)  «Τίποτε, ας μην είναι εις την γυναίκα τιμιότερον από τον άνδρα της και τίποτε εις τον άνδρα προσφιλέστερον από την γυναίκα του. Τούτο συγκρατεί την ζωήν  όλων ημών, η ομόνοια της γυναικός προς τον άνδρα. Τούτο συνέχει άπαντα τον κόσμο».
«Νηστείαν δε ου ταύτην λέγω την των πολλών, αλλά την ακριβή νηστείαν. Ου των βρωμάτων αποχήν μόνον, αλλά και την των αμαρτημάτων».                                                                             «Νηστεύεις; Δείξον μοι δια των έργων. Ποίων έργων; Εάν ίδεις πένητα, ελέησον. Εάν ίδεις εχθρόν, καταλλάγηθι. Εάν ίδεις φίλον ευδοκιμούντα, μη φθονήσεις. Εάν ίδεις γυναίκα ευειδή, υπέρβηθι».                                                                                           «Μη γαρ στόμα νηστεύω μόνον, αλλά και οφθαλμός και ακοή και πόδες και χείρες και πάντα τα του σώματος ημών μέρη… Ουκ εσθίεις κρέας, μη φάγεις ακολασίαν δια των οφθαλμών. Νηστεύω στόμα και από ρημάτων αισχρών και λοιδορίας».                                                                         «Τι γαρ όφελος, όταν μεν ορνίθων και ιχθύων απεχώμεθα, τους δε αδελφούς δάκνωμεν και κατεσθίωμεν; Ο κατηγορών, αδελφικόν κρέας έφαγεν, την σάρκαν του πησίον έδακεν…..».
     Οι Τρεις Ιεράρχες ήταν οξυδερκείς, διορατικοί και προορατικοί. Ήταν πολυπροσωπικότητες: κληρικοί, θεολόγοι, κήρυκες, ποιητές, συγγραφείς, φιλάνθρωποι. Κοινωνικοί ευεργέτες. Αγωνιστές της Ηθικής και του Δικαίου. Αγωνιστές της Αρετής!!! Αγωνιστές της Αλήθειας!!!                                                                                           

Ήταν κάτοχοι του Χριστιανισμού και της Ελληνικής κλασσική παιδείας. Υπηρέτησαν πιστά το χριστιανικό πνεύμα!!! Προστάτεψαν τα Ελληνικά Γράμματα!!!  Έγιναν κήρυκες του Χριστιανισμού!!! Έγιναν προστάτες της Ελληνικής Παιδείας!!!                                       

Συνεορτάζονται στις 30 Ιανουαρίου. Είναι εορτή σχολική. Εορτή των Γραμμάτων, των Τεχνών, της Παιδείας!!!
     Άρα. Όλες οι κατηγορίες, που εκτοξεύονται κατά καιρούς εναντίον των Τριών Ιεραρχών, πέφτουν στο κενό. Είναι μετέωρες. Είναι αβάσιμες. Είναι ανερμάτιστες.                                                                  Οι Τρεις Ιεράρχες είναι οι αιώνιοι οδηγοί των λαών. Οι αιώνιοι διδάσκαλοι και παιδαγωγοί της Ανθρωπότητας. Ό,τι κήρυξαν, ό,τι δίδαξαν είναι παντός χρόνου και τόπου. Ισχύει για όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Και θα πρέπει να γίνει αντικείμενο διδασκαλίας σε όλα τα Σχολεία και σε όλα τα Πανεπιστήμια του κόσμου.                                                                                                    Οι Τρεις Ιεράρχες είναι οι αιώνιοι φάροι, που φωτίζουν την ψυχή και το πνεύμα του ανθρώπου. Δείχνουν το δρόμο της τιμής και του καθήκοντος!!! Το δρόμο της Αρετής και της Αλήθειας!!!
 

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2020 16:21
 
ΑΠΕΒΙΩΣΕ Η ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΖΟΥΒΑΡΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2020 12:57
     Απεβίωσε χθες (30/1/2020) η ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΖΟΥΒΑΡΑ, σύζυγος ΧΡΗΣΤΟΥ σε ηλικία 79 ετών, στο ΜΟΣΧΟΧΩΡΙ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ.
     Η εκλιπούσα υπήρξε ΤΑΚΤΙΚΟ μέλος του Συλλόγου του χωριού μας Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ , με αύξοντα αριθμό μέλους 138.
     Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί αύριο 1/2/2020 και ώρα 11:00 π.μ., στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής στο Μοσχοχώρι.
     Η ιστοσελίδα μας
www.skamnosvillage.gr
εκφράζει την λύπη της για την απώλεια της Αθανασίας και συλλυπείται θερμά τους οικείους της.
     Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα την σκεπάσει.  
Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 31 Ιανουάριος 2020 13:01
 
ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ HOT SPOT ΣΤΗ ΜΑΥΡΟΜΑΝΤΗΛΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2020 15:24


Απορρίφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο η πρόταση δημιουργίας Hot Spot στην Μαυρομαντήλα

 

Στην έκτακτη συνεδρίαση του Σαββάτου για το προσφυγικό απορρίφθηκε η πρόταση της Κυβέρνησης, ως έχει, για hot spot στην περιοχή της Μαυρομαντήλας. Ο Δήμαρχος Λαμιέων στην εισήγησή του έβαλε όρους και προϋποθέσεις για τη λειτουργία κέντρου φιλοξενίας στα όρια του Δήμου ανεξάρτητα σε ποια θέση θα λειτουργήσει. Οι τρεις βασικοί όροι είναι:
1) οι χώροι να μην αποτελούνται από πρόχειρα καταλύματα αλλά από κλασσικά κοντέινερ, 2)  να έχει ο δήμος τον έλεγχο της δομής και όχι οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και 3) να υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.
«Λέμε όχι σε αποθήκες ψυχών. Λέμε όχι στην κάθε Μαυρομαντήλα που δεν πληροί τους όρους που θέτουμε…», τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος.
Μάλιστα στο φινάλε της συνεδρίασης είχε αρκετή ένταση και υπερψήφιση της πρότασης του Δημάρχου Λαμιέων η οποία πέρασε κατά πλειοψηφία, με τις ψήφους και της παράταξης του Παναγιώτη Στασινού, ενώ καταψηφίστηκε από όλους τους δημοτικούς συμβούλους των υπολοίπων παρατάξεων.
Δείτε παρακάτω την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που απορρίπτει την πρόταση για hot spot στην «Μαυρομαντήλα»
1.Απορρίπτει τις προτάσεις της κυβέρνησης, όπως προφορικά αναπτύχθηκαν στο Υπουργείο Εσωτερικών την 09/01/2020 για την εγκατάσταση κέντρου φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών αιτούντων άσυλο στη θέση «Μαυρομαντήλα» του Δημου Λαμιέων.
2.Εγκρίνει την ανωτέρω εισήγηση του Δημάρχου ως προς όλο το περιεχόμενο της και όσα αναφέρονται σ’ αυτή, όπως συμπληρώθηκε κατά τη συζήτηση, η οποία αποτελεί τη βάση και το περίγραμμα που πρέπει να υιοθετηθεί από την κυβέρνηση, μαζί με τις επιμέρους προτάσεις στο σύνολο και η οποία [εισήγηση] αφορά το οποιουδήποτε σημείο δημιουργίας δομής ανοικτού τύπου προταθεί, εντός των γεωγραφικών ορίων του Δήμου της Λαμίας, σε οποιαδήποτε παρόντα ή μέλλοντα χρόνο.
3.- Ο Δήμος της Λαμίας με δεδομένη την αγωνία για την εξέλιξη των προσφυγικών ροών και για τη συσσώρευση ανθρώπων στα νησιά, θεωρεί ότι πρέπει να συμβάλει στην αντιμετώπιση του κρίσιμου εθνικού προβλήματος με προγραμματισμό και αναλογικότητα.
4.- Επαναλαμβάνει την διατυπωμένη θέση του για ουσιαστικό διάλογο της κυβέρνησης με την τοπική αυτοδιοίκηση πριν τη λήψη οριστικών αποφάσεων, για την προσέγγιση εφικτών, ρεαλιστικών και συμβατών λύσεων με τις τοπικές κοινωνίες.
5.- Η όποια νέα Δομή, εντός του Δήμου, αν, όταν και όποτε λειτουργήσει, να απορροφήσει και εκείνη των Θερμοπυλών, καθώς δεν μπορούν να λειτουργήσουν δύο (2) δομές στον ίδιο Δήμο και επαναλαμβάνει ότι άμεσα είναι ανάγκη να απελευθερωθεί ο ιστορικός χώρος των Θερμοπυλών, ενόψει των εκδηλώσεων για 2500 χρόνια από την ομώνυμη μάχη.
6.- Ο Δήμος της Λαμίας είτε ο ίδιος είτε νομικό του πρόσωπο, να αναλάβει την ευθύνη της λειτουργίας κέντρου φιλοξενίας εντός των ορίων του, υπό την εποπτεία αρμόδιας κρατικής υπηρεσίας. Επαναλαμβάνει ότι ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης θα πρέπει να είναι πρωταγωνιστικός, καθώς είναι ο μοναδικός φορέας που μπορεί να εγγυηθεί την αδιατάρακτη προοπτική και την ηρεμία των τοπικών κοινωνιών και των επιχειρήσεων.
7.- Η κυβέρνηση να σεβαστεί απολύτως τις θέσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και να υιοθετήσει στο σύνολό τους τις προτάσεις του Δήμου Λαμιέων, όπως αναφέρονται στην Εισήγηση του Δημάρχου.
Δείτε ποια ήταν ή εισήγηση του Δημάρχου Λαμιέων που υπερψηφίστηκε στο Δ.Σ.
Όπως είναι γνωστό, το συγκεκριμένο θέμα έχει συζητηθεί κατ’ επανάληψη στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Εκείνο που προέκυψε από αυτές τις συζητήσεις, είναι ότι πρέπει να μπουν ορισμένοι όροι στη βάση των οποίων, θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα Κέντρο Φιλοξενίας στα γεωγραφικά όρια του Δήμου μας.
Σαν Δήμος, ποτέ δεν αρνηθήκαμε, καθώς πάντα αναφέρουμε ότι πρόκειται για ένα εθνικό θέμα και κατανοούμε τη σοβαρότητα του, για να συμβάλουμε σε συγκεκριμένη κατεύθυνση, στην εθνική αυτή υπόθεση. 
Από τα βασικά στοιχεία που ενδιαφέρουν την δημοτική αρχή, είναι να μην υπάρξει η οποιαδήποτε όχληση των τοπικών κοινωνιών, από την εν γένει λειτουργία ενός χώρου φιλοξενίας αιτούντων άσυλο.
Σας είναι γνωστό άλλωστε ότι για αυτές τις θέσεις μας, έχουμε ενημερώσει το αρμόδιο υπουργείο, ελπίζοντας σε ένα γόνιμο διάλογο για να αποκλειστούν όλα εκείνα τα στοιχεία,  που θα μπορούσαν να χρωματίσουν αρνητικά την οποιαδήποτε υπόθεση.
Αντί όμως τις οποιεσδήποτε απαντήσεις, αντιμετωπίσαμε τη σιωπή. Ελπίζαμε ότι έχουν κατανοήσει τη σοβαρότητα του θέματος και είχαμε την κρυφή ελπίδα ότι δεν θα μπορούσαν να επαναλάβουν τα ίδια λάθη, για πολλοστή φορά. 
Με λύπη μας για μια ακόμη φορά διαπιστώσαμε ότι η αντιμετώπιση ενός τόσο κρίσιμου θέματος, δεν έχει προκαλέσει την ανάλογη σοβαρότητα στη διαχείριση. 
Από τα βασικά στοιχεία που προκαλούν εκρηκτικές καταστάσεις είναι που ακριβώς θα διαβιώσουν αυτοί άνθρωποι. Προσπαθήσαμε να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι δεν μπορεί μέσα σε σκηνές, να μείνουν οικογένειες.
Αν αποδεχτούμε  μια τέτοια λειτουργία είναι αυτονόητο ότι οι φιλοξενούμενοι, αργά ή γρήγορα θα βρεθούν διαμαρτυρόμενοι στις κεντρικές πλατείες της πόλης. Οι δε εκρηκτικές καταστάσεις δεν πιθανολογούνται, αλλά είναι βέβαιες.
Με έκπληξη μας διαπιστώσαμε ότι εκείνο που μας πρότειναν να αποδεχτούμε δεν ήταν τίποτα άλλο, παρά τεράστιες σκηνές, μέσα στις οποίες υπάρχουν κάποια δωματιάκια για την φιλοξενία ανθρώπων.
Δυστυχώς περισσότερη προχειρότητα δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει, γιατί σε ολόκληρη τη χώρα, παρόμοιες καταστάσεις αναγκάστηκαν να τις εκσυγχρονίσουν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά στην περίπτωσή μας γενικά και αόριστα μιλούν για μια πρώτη φάση, χωρίς βεβαίως να προσδιορίσουν τίποτα διαφορετικό και το κυριότερο χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους, εκείνα τα οποία συμβαίνουν σε άλλους τόπους στην ενδοχώρα.  
Είναι αδύνατον να αποδεχτούμε λοιπόν τέτοιες πρόχειρες κατασκευές και δεν είναι δυνατόν να το αποδεχτούμε, διότι γνωρίζουμε  πού ακριβώς θα φτάσει το θέμα.
Απορρίπτουμε κάθε τέτοια λογική και ζητάμε αυτό το οποίο είχαμε σημειώσει και στην επιστολή μας στις αρχές Δεκεμβρίου, δηλαδή να υποβληθούν τα σχέδια, για το τι θέλουν να κάνουν και βεβαίως να λάβουν υπόψη τους  ότι χρειάζονται σοβαρές υποδομές.
Οι δικαιολογίες ότι δήθεν οι προσφυγικές ροές είναι μεγάλες κλπ., μας  αναγκάζουν να σημειώσουμε ότι από τον περασμένο Σεπτέμβριο  που αναλάβαμε ως δημοτική αρχή και μέχρι τώρα, υπήρχε ο χρόνος και οι επεξεργασίες, για να μπορέσουν να μας έχουν τουλάχιστον μια σοβαρή πρόταση.
Σημειώνουμε λοιπόν προς όλες τις κατευθύνσεις ότι απορρίπτουμε οποιεσδήποτε τέτοιες λογικές και σε κάθε περίπτωση ζητάμε από τους αρμόδιους και το σεβασμό τοπικών κοινωνιών, και τον σεβασμό της δημοτικής αρχής, αλλά και τον σεβασμό του ανθρωπιστικού ρόλου, αυτών των παρεμβάσεων. 
Έχουμε υποχρέωση όμως, να πάμε και λίγα βήματα πιο κάτω. Βασικός στόχος και σκοπός είναι όπου κι αν λειτουργεί τέτοια δομή, να μην διαταράσσει με την λειτουργία της τις τοπικές κοινωνίεςέτσι  ώστε, οι τοπικές κοινωνίες να συνεχίσουν την πορεία τους αδιατάρακτα από την παρουσία ή μη τέτοιων δομών
Επικαλούμαστε την εμπειρία μας γύρω από το συγκεκριμένο θέμα και ξέρουμε τι πρέπει να γίνει, έτσι ώστε, να ικανοποιείται απαραίτητα αυτός ο ρόλος. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να παραμένει θεατής των εξελίξεων μέσα στο χώρο της και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να παραμένει θεατής, όταν γνωρίζει τουλάχιστον τα στοιχειώδη και τα βασικά που αποτρέπουν τις εντάσεις. 
Οι εγκαταστάσεις λοιπόν πρέπει να ικανοποιούν αυτές καθ' αυτές τις ανθρώπινες ανάγκες. 
Η λειτουργία των χώρων, στοιχειωδώς θα πρέπει να διέπεται από κανόνες, οι οποίοι και θα πρέπει να ελέγχονται στη διαχρονική τους ισχύ.
Συγκεκριμένα :
Η αυτοδιοίκηση πρέπει να έχει ρόλο στο ποιοι και πόσοι κάθε φορά θα μεταφέρονται σε ένα συγκεκριμένο κέντρο, όπου και αν είναι αυτό.
Το γιατί, είναι απολύτως γνωστό. Υπενθυμίζω:
Υπάρχουν περισσότερες από 50 εθνότητες εισερχομένων και περισσότερες από 20 γλώσσες. Υπάρχουν διαχωρισμοί, οι οποίοι πρέπει να γίνονται απολύτως σεβαστοί, γιατί διαφορετικά το πρόβλημα θα γίνει αξεπέραστο. 
* Να πούμε ορισμένα βασικά πράγματα. Αν στον ίδιο χώρο αυτή, την περίοδο λόγω της δολοφονίας του Σουλειμανί, τοποθετήσουμε  σιίτες και σουνίτες, πυροδοτούμε επεισόδια.
* Αν στον ίδιο χώρο δεν περιορίσουμε τις εθνότητες σε συγκεκριμένα μεγέθη, το πολύ μέχρι 5 και βεβαίως συμβατές μεταξύ τους και σε ό,τι αφορά τις γλώσσες το πολύ μέχρι τρεις, δεν θα είμαστε σε θέση  να ικανοποιήσουμε  απρόσκοπτα τα αιτήματα επικοινωνίας, οπότε είναι βέβαιο, ότι τα επεισόδια είναι δεδομένα.
Βασικός κανόνας λοιπόν είναι απόλυτος έλεγχος  στο πόσοι και ποιοι θα ενταχθούν και ποιοι θα μεταφερθούν και ποιοι θα φιλοξενηθούν.
Και επειδή η εναλλαγή του πληθυσμού θα είναι γρήγορη, αυτό σημαίνει ότι πρέπει κάποιος να έχει την απόλυτη ευθύνη, για τον συνολικό καθολικό και διαρκή έλεγχο. 
Να μείνω και λίγο, στο πεδίο του ελέγχου του ποιοι θα φιλοξενηθούν για ένα ακόμη στοιχείο. Αν στον ίδιο χώρο υπάρχει  ένα μεγάλο ποσοστό από ενήλικα άτομα που είναι μόνα τους χωρίς οικογένεια, τότε τα επεισόδια είναι δεδομένα.
Επομένως είναι ένα στοιχείο που χρειάζεται διαρκώς επικαιροποίηση και διαρκώς έλεγχο. Η εμπειρία διδάσκει ότι όσο πιο σχολαστικός είναι ο έλεγχος κατά την υποδοχή των φιλοξενούμενων, τόσο περιορίζονται τα προβλήματα στη συνέχεια.
Επιπλέον για να υπάρχει ηρεμία στις τοπικές κοινωνίες και να μην ενοχλούνται θα πρέπει να ικανοποιούνται επιγραμματικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:
*24ωρη φύλαξη του κέντρου ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον έλεγχο της εισόδου. Σε κάθε περίπτωση αναφέρουμε  για ένα ανοιχτό κέντρο, το οποίο θα είναι περιφραγμένο και θα έχει εισόδους. Απόλυτος έλεγχος λοιπόν και εκεί και στο εσωτερικό.
*24ωρη παροχή βασικών λειτουργιών, όπως είναι η καθαριότητα και η αποκατάσταση βλαβών και νοσηλευτική φροντίδα. Δε σημαίνει ότι θα έχουμε ένα συνεργείο, το οποίο θα περιμένει την βλάβη, αλλά να υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι ακόμη και τις νυχτερινές ώρες, να αποκαταστήσουν βλάβες ρεύματος νερού ή ζεστού νερού. 
*Ιατρική και νοσηλευτική παρουσία στο μεγαλύτερο μέρος 24ώρου. Απαραίτητοι οπωσδήποτε παιδίατρος και παθολόγος, όπως επίσης και νοσηλευτικό προσωπικό μαζί με μεταφραστές, που θα καλύπτουν το σύνολο των γλωσσών που θα μιλούν οι φιλοξενούμενοι και στο κέντρο και στο Νοσοκομείο. 
*Είναι απαραίτητη η προδιαλογή ιατρικών περιστατικών, έτσι ώστε να μην μεταφέρονται όλα στο νοσοκομείο και δημιουργούν πρόβλημα. 
*Απαραίτητο το μέσο μεταφοράς οι διασώστες και οδηγοί μεταφοράς ασθενών, γιατί σε διαφορετική περίπτωση τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, θα τα στερήσουμε από την τοπική κοινωνία. 
*Είναι αναγκαία η περιοδική παρουσία ψυχιάτρου, καθώς τα περιστατικά είναι πολλά και υπηρεσίες στο νοσοκομείο αδυνατούν να ανταποκριθούν . 
*Να υπάρχουν τα απαραίτητα φάρμακα πρώτης ζήτησης, έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται κρίσιμα θέματα, τα οποία σε αντίθετη περίπτωση γίνονται εκρηκτικά. 
*Είναι αναγκαία η πλήρης λειτουργία ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών με ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς θα πρέπει να κρίνονται και να προωθούνται αρμοδίως οι ευαλωτότητες, τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας κλπ 
*Είναι αναγκαία η λειτουργία τριών νηπιαγωγείων τουλάχιστον εντός του κέντρου από το υπουργείο παιδείας και παράλληλα ενισχυτική παρουσία της Δομής σε βρεφονηπιοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, και καθηγητές για ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά, τους εφήβους, και τους μεγάλους στα ελληνικά.
*Είναι αναγκαίο να υπάρχουν σε 24ωρη βάση τεχνίτες, που θα μπορούν να αντιμετωπίζουν κρίσιμα θέματα ηλεκτρικών και υδραυλικών. 
* Είναι  απαραίτητο να υπάρχει εκπαιδευμένο προσωπικό στη δημιουργική απασχόληση παιδιών εφήβων και μεγάλων. Ιδιαίτερη έμφαση στις γυναίκες. 
*Εκτός όλων των άλλων είναι απαραίτητο να υπάρχει στελεχωμένη νομική υπηρεσία όχι μόνο με νομικούς συμβούλους, αλλά και με δικηγόρους, οι οποίοι και θα παρίστανται σε υποθέσεις φιλοξενούμενων που κρίνουν αναγκαίο ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τις εμπλοκές τους με τις υπηρεσίες ασύλου. 
*Είναι απαραίτητο να υπάρχουν καθηγητές και δάσκαλοι ελληνικών, αγγλικών, γερμανικών, αφού αυτές είναι οι γλώσσες, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για τους φιλοξενούμενους. 
* Άφησα τελευταίο έναν κρίσιμο τομέα που χωρίς αυτόν είναι αδύνατο να λειτουργήσει το κέντρο.
Αναφέρομαι για μεταφραστές ή αλλιώς πολιτισμικούς διαμεσολαβητές. Οι συγκεκριμένοι θα πρέπει να καλύπτουν όλο το 24ωρο είτε με φυσική παρουσία είτε με τηλεφωνική διερμηνεία με ιδιαίτερη έμφαση την πρωινή βάρδια, όπου θα υπάρχει σε ανάπτυξη το σύνολο των υπηρεσιών, ωστόσο όμως, είναι απαραίτητο και αναγκαίο να υπάρχει ανάλογος αριθμός τους με τις γλώσσες, καθώς διαφορετικά, καμία λειτουργία του κέντρου δεν μπορεί να γίνει.
Συνολικά θα πρέπει να εξυπηρετούνται  οι ανωτέρω ανάγκες μέσα σε ένα ανθρώπινο περιβάλλον και ένας ευέλικτος φορέας που να είναι εγγύς στα προβλήματα και τους πολίτες, χωρίς αγκυλώσεις, χωρίς γραφειοκρατικές διατυπώσεις, και μέσα σε ένα ανθρωπιστικό περιβάλλον με απόλυτο σεβασμό στη διαφορετικότητα, πρωτίστως και με αποφασιστικότητα να αντιμετωπίζει τα μικρά και μεγάλα προβλήματα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση όλα αυτά, θα μεταφερθούν στην τοπική κοινωνία και στην πόλη.
Είναι σαφές ότι αν φροντίσουμε τα μικρά, θα αποφύγουμε τα μεγάλα, κάτι που πρέπει να γίνει κατανοητό στα υπουργεία.
Σε όλα δε τα ανωτέρω, είναι σαφές ότι στις περιοχές που έχει εμπλακεί η αυτοδιοίκηση είτε μέσα από το πρόγραμμα ΕΣΤΙΑ, είτε μέσω της λειτουργίας των κέντρων φιλοξενίας. τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.
Κατόπιν των ανωτέρω
 
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ
Α)  Να απορριφθεί η πρόταση της Κυβέρνησης για τη θέση «Μαυρομαντήλα», ως εισάγεται.
Β) Η οποιαδήποτε δομή φιλοξενίας [όπου και αν δημιουργηθεί], να πληροί τις ανωτέρω προϋποθέσεις και επιγραμματικά :
1/ Για τις κατασκευές που θα γίνουν τόσο της  φιλοξενίας όσο και των υποστηρικτικών (Χώρων δημιουργικής απασχόλησης, Σχολείων, Νηπιαγωγείων, Ιατρείων, αναρρωτηρίων, γηπέδων, παιδικών χαρών, χώρων ψυχοκοινωνικών υπηρεσιών, εργαστηρίων κλπ)  ο Δήμος, δια των υπηρεσιών  του, να δώσει τη σύμφωνη γνώμη του. Οι  κατασκευές φιλοξενίας να έχουν το τύπο κοντέινερ, είτε κλασσικά είτε τύπου «Ριτσώνας 2».
2/  Ο Δήμος της Λαμίας είτε ο ίδιος είτε νομικό του πρόσωπο  που θα προταθεί, να έχει τον  διοικητικό έλεγχο για τη λειτουργία της δομήςΝα μην δραστηριοποιείται καμία ΜΚΟ στη δομή αυτή και να μη γίνει η οποιαδήποτε ανάθεση αρμοδιοτήτων σε ΜΚΟ.  Ο Δήμος της Λαμίας να έχει τον απόλυτο έλεγχο για τη σύνθεση των φιλοξενουμένων, ανάλογα με τις δυνατότητες υλοποίησης, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία της δομής καταρχήν, αλλά και η ομοιογένεια της απρόσκοπτα και χωρίς προστριβές και οχλήσεις στις τοπικές κοινωνίες και στον ευρύτερο ανθρωπογεωγραφικό χώρο. 
3./ Να μας δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη και για την ειδικότερη περιοχή που θα βρίσκεται κοντά στη δομή, αλλά και γενικά για το Δήμο Λαμιέων. Και γενικά για το Δήμο Λαμιέων, να δοθούν ανάλογοι πόροι,  ώστε να σχεδιάσουμε και ν’ αναπτύξουμε ένα τοπικό δίκτυο διευρυμένων κοινωνικών υπηρεσιών για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, την προαγωγή της δημόσιας υγείας, την πρόληψη και αντιμετώπιση των διακρίσεων, αλλά και την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
 
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΛΑΜΙΕΩΝ
ΕΥΘΥΜΙΟΣ K. ΚΑΡΑΪΣΚΟΣ
 
Πηγή: www.lamiareport.gr







 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 13 Ιανουάριος 2020 15:31
 
ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !!! ΠΟΤΕ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ !!! PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Κυριακή, 22 Δεκέμβριος 2019 12:24

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !!! Πότε γεννήθηκε ο Παγκόσμιος εορτασμός!!!

Του Δημήτρη Γ. Μπράνη

Σχολικού Συμβούλου – Νομικού

            Έως το 313 μ.Χ., έτος σταθμός στην Εκκλησιαστική Ιστορία (τότε με το Διάταγμα των Μεδιολάνων του Μ. Κωνσταντίνου κηρύσσεται η ανεξιθρησκεία: κάθε πολίτης είναι ελεύθερος να πιστεύει σ΄ όποια θρησκεία επιθυμεί και τερματίζεται η δίωξη των Χριστιανών) ένας Παγκοσμίου χαρακτήρα λατρευτικός άξονας δεν υπήρχε. Δηλ. δεν υπήρχε ενιαίο χριστιανικό εορτολόγιο.
         Έως το 313 μ.Χ., λοιπόν, κάθε τοπική εκκλησία εόρταζε τα Χριστούγεννα κυρίως με βάση τις τυπικές παραδόσεις και σε χρόνο διαφορετικό η μια τοπική εκκλησία από την άλλη.
        Ο Παγκόσμιος εορτασμός των Χριστουγέννων γεννήθηκε από δυο ιστορικά γεγονότα: Το ένα ήταν το Διάταγμα των Μεδιολάνων – το Διάταγμα της ανεξιθρησκείας – και το άλλο ήταν η ανακήρυξη απ’ το Μ. Κωνσταντίνο της Κυριακής ως αργίας !!!
Σχόλιο 1ο: Ο Μ. Κωνσταντίνος και η μητέρα του Ελένη δικαίως ανακηρύχτηκαν απ’ την Εκκλησία ως Άγιοι και Ισαπόστολοι !!! Και η Ιστορία δικαίως ονόμασε τον Κωνσταντίνο: «Μέγα». Άνοιξαν το δρόμο για την ελεύθερη διάδοση, εμπέδωση και ανάπτυξη του Χριστιανισμού.
Σχόλιο 2ο: Συμπληρώθηκαν ήδη απ’ την έκδοση του ιστορικού Διατάγματος 406 χρόνια: 2019 – 0313 = 1706. Έως το ‘έτος: 379 – μΧ – τα Χριστούγεννα εορτάζονταν μαζί με τα Θεοφάνια, διότι και τα : Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια δηλώνουν και φανερώνουν τον ερχομό του Θεού στη Γη !!! Το 374 – μΧ – γίνεται κι ο διαχωρισμός των δυο εορτών και ορίζεται τα Χριστούγεννα να εορτάζονται «εφεξής» στις 25 Δεκεμβρίου, εννέα – 9 – μήνες μετά τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου !!! Έκτοτε τα Χριστούγεννα εορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου και Παγκοσμίως !!! Ήταν ιδέα και πράξη του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Γρηγορίου του Θεολόγου !!!
Σχόλιο: Είχε προηγηθεί ο Μ. Βασίλειος, που είχε ορίσει στην περιφέρειά του – Καισάρεια – τα Χριστούγεννα να εορτάζονται στις 25 Δεκεμβρίου: Έτσι, ο εορτασμός των Χριστουγέννων λαβαίνει Παγκόσμιο χαρακτήρα το 379  - μΧ – κι επισημοποιείται δυο χρόνια αργότερα – 381 – κατά τη 2η Οικουμενική Σύνοδο.
          Το 392 – μΧ – ο Μ. Θεοδόσιος εκδίδει Διάταγμα και απαγορεύει τις ειδωλολατρικές εκδηλώσεις. Εδώ κλείνει και ο κύκλος των Ολυμπιακών Αγώνων – Ο.Α. Γίνονται θύματα της ορμής και του φανατισμού. Ήταν άθληση του σώματος και της ψυχής !!! Έμειναν στην αφάνεια μία χιλιετία, ½ της χιλιετίας και 4 χρόνια. 1000 + 500 + 4 = 1504 χρόνια. Αναβίωσαν το 1896 !!!
          Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία παίρνει πλέον χαρακτήρα χριστιανικό !!! Και καταρτίζεται ένα χριστιανικό εορτολόγιο για την ικανοποίηση των λατρευτικών αναγκών των Χριστιανών υπηκόων της. Είναι το σύμβολο μιας νέας εποχής, της Χριστιανικής !!! « Τα πάντα, ρει ». Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί και να υπογραμμιστεί το εξής γεγονός. Το Ρωμαϊκό Κράτος ήταν Κράτος πολυφυλετικό και πολυθρησκευτικό ! Τώρα γίνεται από πολυθρησκευτικό μονοθρησκευτικό – μονοθεϊστικό, χριστιανικό – αλλά και με στοιχεία του Συγκρητισμού και του Νεοπλατωνισμού. Π.χ. παράλληλα με τη λατρεία του Υψίστου Θεού λατρεύεται και ο Αήττητος Ήλιος. Επιβιώνει η εορτή του Μίθρα, της σποράς και της γονιμότητας. Συνεχίζονται οι Διονυσιακές και ορφικές εκδηλώσεις – λατρείες, έστω και παρανόμως. Πνέει νέος πνευματικός και υπαρξιακός άνεμος !!! Κι αυτό οφείλεται κατ’ αποκλειστικότητα στο Χριστιανισμό, στη Νέα Πίστη !!!
Σχόλιο 1ο: Οι Μεσογειακοί Λαοί εορτάζουν τα Χριστούγεννα, τη Γέννηση του Θεανθρώπου, στην καρδιά του Χειμώνα – του Μεσογειακού Χειμώνα. Στις χώρες περί τη Μεσόγειο το Χειμώνα οι μεν ημέρες είναι μικρές, οι δε νύχτες είναι μεγάλες !!! Μέγιστη νύχτα είναι αυτή του Χειμερινού Ηλιοστασίου – 21 – 22 – Δεκεμβρίου. Τη νύχτα αυτή, το Χειμερινό ηλιοστάσιο δηλ., οι άνθρωποι την εόρταζαν με πυρσούς και κλαδιά αειθαλών δέντρων, που τα στόλιζαν με φρούτα, κεριά και άλλα στολίδια. Έκαναν ακόμη στεφάνια με κλαδιά και στεφανώνονταν και οι ίδιοι. Σημ. Εδώ μάλλον βρίσκεται και η ρίζα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου και όχι στον Ευρωπαϊκό Βορρά, όπως υποστηρίζουν πολλοί. Η εορτή αυτή ήταν η εορτή της νίκης του φωτός κατά του σκότους, της ημέρας κατά της νύχτας.
Σχόλιο 2ο: Ο Χριστός είναι το φως του κόσμου. Το αιώνιο φως !!! Ο Χριστός είπε: «Εγώ είμαι το φως του κόσμου και αυτός που με ακολουθεί, δεν θα περπατήσει μέσα στο σκοτάδι». Σχόλιο 3ο: Το φως του Χριστού είναι: Αγάπη, Ειρήνη, Δικαιοσύνη, Αδελφότητα, Αλληλεγγύη !!! Είναι Χάρη και Ευλογία !!! Είναι πίστη στο Θεό αδιάσειστη και ακράδαντη !!! Σχόλιο 4ο: Όλο το Ευαγγέλιο του Χριστού είναι φως, φως Θεϊκό !!! Φως αιώνιο κι αθάνατο !!! Φωτίζει και καθοδηγεί. Λύνει όλα τα προβλήματα: ατομικά και κοινωνικά !!!
Σχόλιο 5ο: Είναι το αιώνιο βιβλίο !!! Είναι το βιβλίο των βιβλίων, γραμμένο στην Ελληνική Γλώσσα – τιμή και δόξα στο Ελληνικό Έθνος – και μεταφρασμένο σε όλες τις Εθνικές – Φυσικές Γλώσσες του Κόσμου, που υπερβαίνουν τον αριθμό 3000 !!! Σχόλιο 6ο: Όλα τα δεινά και τα κακά του κόσμου είναι απόρροια της αθεΐας και της απιστίας !
Σχόλιο 7ο: Η τοποθέτηση απ’ τους Πατέρες της Εκκλησίας του Παγκόσμιου εορτασμού των Χριστουγέννων στο χρονικό σημείο, που τελούνταν ειδωλολατρικές εορτές, ήταν σοφή !!! Σχόλιο 8ο: Η ενέργεια και πράξη αυτή της Εκκλησίας έκανε την ειδωλολατρία παρελθόν !
Σχόλιο 9ο: Το φως του Χριστού νίκησε !!! Το πνεύμα νίκησε την ύλη !
Σχόλιο 10ο: ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ !!! Εορτή πανχριστιανική, παγκόσμια !!! Μητρόπολη των εορτών !!!
 
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 22 Δεκέμβριος 2019 12:31
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

Σελίδα 8 από 104